GAMMA Goes: product wegwijzer
01 De vraag
Verkoop van Koek van Klaas en Bison producten stimuleren, winkelervaring en productnavigatie verbeteren.
02 De oplossing
De oplossing is de inzet van twee wegwijsrobots bij de ingang van de winkel. Deze robots helpen klanten bij het vinden van producten door middel van een interactief menu. Zodra een klant een product selecteert, leidt de robot hen direct naar het desbetreffende schap. Tijdens deze route worden op de robots ook aanvullende producten gepresenteerd, zoals Koek van Klaas en Bison rubberseal, die de klant eenvoudig mee kan nemen in combinatie met actieve advertenties.
03 Het resultaat
Deze aanpak heeft geresulteerd in een verkoopstijging van maar liefst 100% voor Bison rubberseal en 97% voor de Koek van Klaas. Klanten vonden hun weg sneller en hadden een betere winkelervaring. Het promoten van producten via de robots, gecombineerd met het efficiënt begeleiden van klanten, genereerde extra omzet en een zorgde voor verbeterde klanttevredenheid.
Socials
LinkedIn:
Instagram: